Arrangement:

Fælleselevråd

enrollmentText:
startDate:
endDate:
paymentRateSum_display:
-


Formålet med FMK-Fælleselevråd FMKFE er at sikre, at skolernes elever har medindflydelse på skolernes udvikling i FMK og er med til at kvalificere de politiske beslutninger, der træffes.

Formålet er endvidere, at skolernes elevråd har en samlende enhed, der støtter op om udviklingen af elevrådene i FMK.

FMKFE er høringspart på en række områder.
Der afholdes årligt generalforsamling i september/oktober, hvor alle medlemmer af elevråd på skoler i FMK er valgbare.

Vedtægter for Faaborg-Midtfyns Kommunes Fælleselevråd (FMKF)

Vision
Faaborg-Midtfyns Fælleselevråd arbejder for en skole med plads til alle. En skole, hvor alle elever skal have mulighed for at ytre sin mening og fælleselevrådet skal sikre at forvaltning, lærere og ledelse aktivt tager stilling til elevernes holdning.
Mission
Fælleselevrådet vil stræbe mod visionen ved at kæmpe for at kommunen sørger for at inddrage eleverne i alt, der omhandler skolepolitik i Faaborg-Midtfyns kommune. Dette kan fælleselevrådet gør ved f.eks.
-At fælleselevrådet kæmper for en fast struktur og regler, der sikrer at fælleselevrådet og eleverne inddrages i den kommunale skolepolitik
-At give unge et større socialt netværk, ved fx at kæmpe for et alsidigt og mangfoldigt ungemiljø for alle elever på alle skoler, så man kan få flere venner fra de forskellige skoler.
-At fælleselevrådet kæmper for at elevernes mening skal være et punkt på dagsordenen. Både ved kommunen og på skolen.
-At Fælleselevrådet mødes med relevante kommunale politikere og udvalg
-At fælleselevrådet udfører en årlig undersøgelse, hvor alle elever skal vurdere deres skoles elevdemokrati, inddragelse og tryghed, så fælleselevrådet kan sikre, at alle elever bliver hørt.
-At kæmpe for plads til alle ved f.eks. kønsneutrale toiletter
Værdier
Fælleselevrådets arbejde skal afspejle og baseres på følgende værdier: Elevfokus, synlighed og kommunikation, plads til alle, dialog og elevernes sag
-Elevfokus
oFælleselevrådet skal altid have eleverne i fokus, for det er dem som er omdrejningspunktet i fælleselevrådets arbejde
-Synlighed og kommunikation
oFælleselevrådet skal sørge for altid at være synlig
oFælleselevrådet skal sige hvad der sker på møderne
oElever på skolen skal orienteres om hvad vi arbejder med i fælleselevrådet, så de kan komme med deres input
-Plads til alle
oDer skal være plads til alle i fælleselevrådet, lige meget køn, klasse eller mening
-Dialog
oFælleselevrådet skal sikres en dialog med eleverne, hvor fælleselevrådet har en tydelig rolle på skolen
-Elevernes sag
oFælleselevrådet videreformidler alt større det gør og vores vision og missioner så elever kan følge at nogen kæmper for dem.
Vedtægter
Kapitel 1: Navn (Diskussion af navn) FAABORG MIDTFYNS KOMMUNES FÆLLESELEVRÅD
§1: Det kommunale elevråds navn er Faaborg-Midtfyns Kommunes Fælleselevråd (FMKF)
§2: Fælleselevrådets hjemsted er på formandens adresse.
Kapitel 2: Formål
§3: Fælleselevrådets formål er at arbejde for en skole med plads til alle. En skole, hvor alle elever har mulighed for at ytre sin mening og udøve indflydelse på egen skole.
Stk. 1. Fælleselevrådet kæmper for at kommunen inddrager eleverne i alt, der omhandler skolepolitik i Faaborg-Midtfyns kommune.
Stk. 2. Fælleselevrådet skal være dem der går forrest i elevdemokratiets tegn i Faaborg-Midtfyn Kommune. Derfor skal fælleselevrådet arbejde for elevernes sag, et elevfokus i kommunens skolepolitik, synlighed af fælleselevrådet, dialog med og om elever og plads til alle elever.
§4 Fælleselevrådet arbejder uafhængigt af partipolitiske interesser, og arbejdet foregår på et demokratisk og tværpolitisk grundlag.
Kapitel 3: Fælleselevrådet
§5 Fælleselevrådet består af 2 repræsentanter fra hvert elevråd i Faaborg-Midtfyns Kommunes folkeskoler fra 7 til 9 klasse.
Stk. 2 Elevrådene udvælger selv sine repræsentanter, hvis ingen bliver valgt, tilfalder repræsentantskabet formand og næstformand i det enkelte elevråd i et skoleår.
Stk. 3 Elevrådene udvælger 1 suppleant.
§6 Fælleselevrådet består af formand, næstformand og menige medlemmer. Sekretær og kasser opgaver er forbehold formand og næstformand, men kan uddelegeres til andre i fælleselevrådet.
Stk. 1 Fælleselevrådet konstituerer sig selv vha. afstemning i fælleselevrådet
Stk. 2 Fælleselevrådet holder møde regelmæssigt, dog minimum én gang pr. kvartal. Deltagelse til møder bliver ikke registreret som fravær.
Stk. 3 Fælleselevrådet kan nedsætte og opløse faste udvalg og arbejdsgrupper, når det findes nødvendigt. Disse udvalg og arbejdsgrupper kan suppleres af personer, der ikke sidder i fælleselevrådet.
§6 Fælleselevrådet er ansvarlig over for at repræsentere Faaborg-Midtfyns Kommunes folkeskoleelever
Kapitel 4: Medlemsforhold
§ 7: Ethvert elevråd på folkeskolerne i Faaborg-Midtfyns Kommune betragtes som kollektivt medlem af fælleselevrådet.
Stk. 2 Jf. §5 Er repræsentantskab bestemt ud fra klassetrin 7 - 9 klasse. De siddende medlemmer i fælleselevrådet har derfor til opgave at repræsentere alle elever fra folkeskolerne i Faaborg-Midtfyns Kommune.
§8 Elevrådene fra folkeskoler op til udskoling udvælger repræsentanter til fælleselevrådet hvert år inden 1. oktober
Kapitel 5: Økonomi
§ 9: Regnskabet løber fra d. 1/1 til 31/12.
Stk. 1: Regnskab aflægges overfor Faaborg-Midtfyns Kommune/ Børne- og familieudvalg senest d. 31. januar i det efterfølgende år.
Stk. 2:Regnskabet føres af forvaltningens kontaktperson i samarbejde med kasserer i fælleselevrådet.
Stk. 3:Formanden har, som den eneste, ret til at hæve på foreningens giro-og bankkonto. Udgifter på beløb over 1.000 kr. skal på forhånd godkendes af forvaltningens kontaktperson.
§ 10: Fælleselevrådet vedtager fælleselevrådets budget.
Kapitel 6: Vedtægtsændringer og opløsning
§ 11: Ændringer af disse vedtægter kan kun vedtages på et fælleselevrådsmøde med 2/3 flertal blandt de deltagende.
Stk. 2 de deltagende repræsentanter skal kunne redegøre for eget elevråds holdning til vedtægtsændringer før eventuelle ændringer finder sted
Stk. 3 Konsekvensrettelser som følge af vedtægtsændringer foretages automatisk.
§ 12 Fælleselevrådet kan kun nedlægges såfremt der på to på hinanden efterfølgende konstitueringsmøder opnås 2/3 flertal herfor.
Stk. 2:Ved opløsning af fælleselevrådet skal rådets eventuelle midler bruges i overensstemmelse med formålet.

Valgt til poster i fælleselevrådet skoleåret 2023 - 2024
Forperson: Nana Barnebjerg Øhavsskole
Næstforperson: Phillippa Høimark
Kasser
Sekretær: Johan Whinter
Kontaktperson fra Ungdomsskolen
Lars Kjærulff Mosgaard



FMKFE møde, 23.10.23, Broskolen - Dagsorden og referat


·Velkommen
·Aft. Vedr. opsamling, PT-buslommen, Øhav-svømmehallen, Nordager- sognegaarden, CNS-buslomme, Broskolen- hovedindgang cykelskure, Tingager-føllet
·Ordstyrer: Nana
Referent: Ida
·Rundvisning og præsentation
Stor skole og store lokaler. Meget renovation i øjeblikket.
·
·Kasserer og sekretær
Det er ikke en nødvendighed, men en mulighed.
Der er 10.000 DKK om året til rådighed, og sandwich er ca. 4000 DKK om året.
Johan vil gerne være sekretær.
Ingen ønsker at være kasserer.

·Vedtægter, evt. ændringer
Vedtægterne er det "regelsæt" som vi arbejder ud fra i fælleselevrådet. Hvordan vi er sammen, og hvordan vi træffer beslutninger.
Vedtægterne bliver sendt rundt inden næste møde, samt lagt op inde på Fmus.dk under fælleselevråd, så alle kan læse dem til næste gang. Så gennemgår vi dem til næste møde.

·Kommunikation
Hvordan vil vi kommunikere internt i gruppen?
Alle har snapchat, så det besluttes, at vi laver en gruppe dér, og kommunikerer herover. Gruppen hedder fælleselevråd23/24

·Hjemmeside
Sidste år snakkede vi om at få vores egen hjemmeside, så det virker mere selvstændigt, når man skal søge informationer om fælleselevrådet.
Alle tilstede er for, at der skal arbejdes videre med at få en hjemmeside op at køre.

·Fællesdag for fælleselevrådet
Alle, som er med i et elevråd(i FMK), bliver inviteret til denne dag.
Sidste år var et evalueringspunkt, at vi gerne ville have, at denne dag lå tidligere på året. Hvis det er muligt, så ville det være fedt at lægge det før jul. Det kan tidligst være i uge 48/49, da vi skal have mindst 4 uger til at stable det på benene. Sekretæren og Lars giver nogle bud på hvornår det kan være.

·Bruxelles
De, som kommer med i år, er 3 ud af 6 skoler. De andre 3 skoler får buddet næste år. Grunden er, at det er rart at være 2 fra én skole i stedet for én fra alle skoler.
Det er i år Tingager, Nordager og Broskolen, som får 2 pladser pr. skole.
Lars indkalder til forældremøde en gang i næste uge(uge44), så man kan høre mere om turen, og hvad den indebærer. Forpersonen har automatisk en plads uanset skole.

·Evt.

Ude på skolerne bliver der sparet rigtig meget på rejser. Er det muligt at få flere midler til turer?
Man kan måske nævne det, når man snakker om unges trivsel. Evt. til næste møde med udvalget for "opvækst og læring".

Det er besluttet, at de vil nedlægge specialklasserne.
Mange lærere skal fyres, og eleverne skal tilbage på deres distriktsskoler og vil lægge stort pres på ude i skolerne.
Dette kan man med fordel også snakke om, når unges trivsel bringes på banen. Evt. også til møde "opvækst og læring"
Lærerne skal også efteruddannes til at arbejde med inklusionsbørn og dette koster oveni.
Det lyder meget mærkeligt, at når vi snakker om unges trivsel, så bliver der sat mange midler af til at højne trivslen, men der bliver skåret så meget ude på skolerne, at alle bliver negativt påvirket.
Der er enighed om at pointere, at der skal sættes ind tidligere og vedholdende igennem hele skoletiden, så eleverne bliver grebet i skoletiden og midlerne her vil være givet rigtig godt ud.
Øhavskolens lærere er kommet på et kursus i trivsel (MOT), så dér er det begyndt at blive inkluderet. Men de andre skoler har ikke fået det endnu.
AKT (adfærd, kontakt og trivsel) er også nogle lærere, som er uddannet i trivsel for eleverne. Tingager har dette.
Pontoppidan har kun én person, som er uddannet.

Vi skal her i fælleselevrådet få alle disse ting kogt ned til at lave et samlet forslag til udvalget for opvækst og læring.

Det kunne være fedt at få noget tid i skoletiden til at snakke om trivsel. Fx klassens time. Og det hjælper, når der bliver sat fokus på fællesskabet og klassen laver noget, der er uden for skema og der er fokus på hyggelige tiltag.
Og det virker som om, at det ikke er alle skolerne der har de samme muligheder. Det kunne være fedt at erfaringsudveksle skolerne imellem, så man kan bruge alle de ting der virker hos de andre.

Der skal sættes ind tidligere, når de unge har brug for det. For ellers er erfaringerne at de kommer længere ud og har svært ved at komme ind på et godt spor igen.
Og der skal fra en tidlig alder sættes ord på de unges handlinger, og lærerne skal turde starte snakken allerede i de små klasser. Helt ned til 4. klasse. Det er resten af klassen, det går ud over, hvis én elev går igennem noget. Så derfor skal man tale om det, også i klassen, så det ikke bliver puttet under gulvtæppet og eleven står alene med det.
Forholdet til lærerne er underligt og det er ikke altid, at man vil gå til sine forældre.
Det kunne være rart, at have nogle nøglelærere, som man vidste man kunne gå til, men disse er ikke altid tillidspersoner, og eleverne tør ikke gå til dem.
Lærerne har alt for travlt til at være der, når eleverne faktisk har brug for dem. Og de unge føler ikke, at de bliver hørt, men føler sig som dumme børn, der gør dumme ting. Men de glemmer, at der er en grund til at de gør hvad de gør.

Vi vil gerne lave en opsummering på de gode løsninger og finde realistiske tiltag hvordan man kan gøre det bedre.
Dette er et punkt til næste møde.

·Næste møde
Tirsdag d. 14. på Pontoppidanskolen, Broby.



Fælles elevrådsmøde d. 25/09-2023 Ringe Ungdomsklub, Floravej 13


Deltagere: Broskolen: Emma Lyø og Emily Andersen, Nordagerskolen: Anna Leby og Oliver Stokholm, Tingagerskolen: Valdemar Elnegaard, Johan Winhter og Fillippa Høimark, Øhavsskolen: Nana Barnebjerg og Sarah Sterup, CNS: Nilas Nguyen og Mikkel Ley, PT: Asta Barnebjerg, samt Mikkel fra DSU
Referent: Ida Langkilde og Lars Mosgaard

Dagsorden:
Hej og intro til hvad fælleselevråd er v. Lars og Mikkel fra DSU
Sandwich og lave liste over deltagere
Oplæg med Mikkel om DSU, hvad de kan hjælpe os med og hvad laver de generelt
Valg af forperson og næstforperson:



Forperson: Nana Barnebjerg

Næstforperson: Filippa Høimark



Hvad vil vi gerne have at fælleselevrådet skal gøre/indebære:


Respektere hinanden
At det vi snakker om kommer videre til dér hvor det er aktuelt
At der er en referent og ordstyrer
At man melder afbud, hvis man ikke kan komme
At alle følger med og giver deres mening til kende
At der først er rundvisning, dernæst sandwich og så møde
At alle får sagt noget
At det bliver socialt på tværs af skoler
Et trygt forum, hvor man ikke bliver nedgjort pga. holdninger


Hvad ønsker de unge, at der skal ske i løbet af året:
Der skal fokus på trivsel. Og vi skal promovere tilbud. Fx skal alle vide, hvad headspace og AKT er, samt mulighederne for hjælp.
Hygienebind på alle skolerne
Vi forventer, at alle møder op
At vi tager udgangspunkt i egne erfaringer og oplevelser
At vi ikke holder møder for mødernes skyld, men kommer videre til det relevante sted
Sociale arrangementer


Finde en aktivitet, som vi kan lave med fælles elevråd:


Gruppe 1: Gocart+bowling
Gruppe 2: Gocart+spise+biograf/film





Dato for næste Møde: d. 23. oktober, 2023 på Broskolen kl 11.30 til 14.

Kørsel til møde d. 23. oktober, 2023 på Broskolen kl 11.30 til 14.



Ida. PT kl. 11.00, CNS kl. 11.20

Lars. Øhav kl. 10.30, Nordager kl. 11.05 og Tingager kl. 11.10

Fælles elevrådsmøde d. 25/09-2023 Ringe Ungdomsklub, Floravej 13


Deltagere: Broskolen: Emma Lyø og Emily Andersen, Nordagerskolen: Anna Leby og Oliver Stokholm, Tingagerskolen: Valdemar Elnegaard, Johan Winhter og Fillippa Høimark, Øhavsskolen: Nana Barnebjerg og Sarah Sterup, CNS: Nilas Nguyen og Mikkel Ley, PT: Asta Barnebjerg, samt Mikkel fra DSU
Referent: Ida Langkilde og Lars Mosgaard

Dagsorden:
-Hej og intro til hvad fælleselevråd er v. Lars og Mikkel fra DSU
-Sandwich og lave liste over deltagere
-Oplæg med Mikkel om DSU, hvad de kan hjælpe os med og hvad laver de generelt
-Valg af forperson og næstforperson:

Forperson: Nana Barnebjerg
Næstforperson: Filippa Høimark

Hvad vil vi gerne have at fælleselevrådet skal gøre/indebære:

§Respektere hinanden
§At det vi snakker om kommer videre til dér hvor det er aktuelt
§At der er en referent og ordstyrer
§At man melder afbud, hvis man ikke kan komme
§At alle følger med og giver deres mening til kende
§At der først er rundvisning, dernæst sandwich og så møde
§At alle får sagt noget
§At det bliver socialt på tværs af skoler
§Et trygt forum, hvor man ikke bliver nedgjort pga. holdninger

-Hvad ønsker de unge, at der skal ske i løbet af året:
§Der skal fokus på trivsel. Og vi skal promovere tilbud. Fx skal alle vide, hvad headspace og AKT er, samt mulighederne for hjælp.
§Hygienebind på alle skolerne
§Vi forventer, at alle møder op
§At vi tager udgangspunkt i egne erfaringer og oplevelser
§At vi ikke holder møder for mødernes skyld, men kommer videre til det relevante sted
§Sociale arrangementer

-Finde en aktivitet, som vi kan lave med fælles elevråd:

oGruppe 1: Gocart+bowling
oGruppe 2: Gocart+spise+biograf/film


Dato for næste Møde: d. 23. oktober, 2023 på Broskolen kl 11.30 til 14.

Kørsel.

Ida. PT kl. 11.00, CNS kl. 11.20

Lars. Øhav kl. 10.30, Nordager kl. 11.05 og Tingager kl. 11.10


FMKFE møde, 23.10.23, Broskolen - Dagsorden


·Velkommen
·Aft. Vedr. opsamling, PT-buslommen, Øhav-svømmehallen, Nordager- sognegaarden, CNS-buslomme, Broskolen- hovedindgang cykelskure, Tingager-føllet
·Ordstyrer: Nana
Referent: Ida
·Rundvisning og præsentation
Stor skole og store lokaler. Meget renovation i øjeblikket.
·
·Kasserer og sekretær
Det er ikke en nødvendighed, men en mulighed.
Der er 10.000 DKK om året til rådighed, og sandwich er ca. 4000 DKK om året.
Johan vil gerne være sekretær.
Ingen ønsker at være kasserer.

·Vedtægter, evt. ændringer
Vedtægterne er det "regelsæt" som vi arbejder ud fra i fælleselevrådet. Hvordan vi er sammen, og hvordan vi træffer beslutninger.
Vedtægterne bliver sendt rundt inden næste møde, samt lagt op inde på Fmus.dk under fælleselevråd, så alle kan læse dem til næste gang. Så gennemgår vi dem til næste møde.

·Kommunikation
Hvordan vil vi kommunikere internt i gruppen?
Alle har snapchat, så det besluttes, at vi laver en gruppe dér, og kommunikerer herover. Gruppen hedder fælleselevråd23/24

·Hjemmeside
Sidste år snakkede vi om at få vores egen hjemmeside, så det virker mere selvstændigt, når man skal søge informationer om fælleselevrådet.
Alle tilstede er for, at der skal arbejdes videre med at få en hjemmeside op at køre.

·Fællesdag for fælleselevrådet
Alle, som er med i et elevråd(i FMK), bliver inviteret til denne dag.
Sidste år var et evalueringspunkt, at vi gerne ville have, at denne dag lå tidligere på året. Hvis det er muligt, så ville det være fedt at lægge det før jul. Det kan tidligst være i uge 48/49, da vi skal have mindst 4 uger til at stable det på benene. Sekretæren og Lars giver nogle bud på hvornår det kan være.

·Bruxelles
De, som kommer med i år, er 3 ud af 6 skoler. De andre 3 skoler får buddet næste år. Grunden er, at det er rart at være 2 fra én skole i stedet for én fra alle skoler.
Det er i år Tingager, Nordager og Broskolen, som får 2 pladser pr. skole.
Lars indkalder til forældremøde en gang i næste uge(uge44), så man kan høre mere om turen, og hvad den indebærer. Forpersonen har automatisk en plads uanset skole.

·Evt.

Ude på skolerne bliver der sparet rigtig meget på rejser. Er det muligt at få flere midler til turer?
Man kan måske nævne det, når man snakker om unges trivsel. Evt. til næste møde med udvalget for "opvækst og læring".

Det er besluttet, at de vil nedlægge specialklasserne.
Mange lærere skal fyres, og eleverne skal tilbage på deres distriktsskoler og vil lægge stort pres på ude i skolerne.
Dette kan man med fordel også snakke om, når unges trivsel bringes på banen. Evt. også til møde "opvækst og læring"
Lærerne skal også efteruddannes til at arbejde med inklusionsbørn og dette koster oveni.
Det lyder meget mærkeligt, at når vi snakker om unges trivsel, så bliver der sat mange midler af til at højne trivslen, men der bliver skåret så meget ude på skolerne, at alle bliver negativt påvirket.
Der er enighed om at pointere, at der skal sættes ind tidligere og vedholdende igennem hele skoletiden, så eleverne bliver grebet i skoletiden og midlerne her vil være givet rigtig godt ud.
Øhavskolens lærere er kommet på et kursus i trivsel (MOT), så dér er det begyndt at blive inkluderet. Men de andre skoler har ikke fået det endnu.
AKT (adfærd, kontakt og trivsel) er også nogle lærere, som er uddannet i trivsel for eleverne. Tingager har dette.
Pontoppidan har kun én person, som er uddannet.

Vi skal her i fælleselevrådet få alle disse ting kogt ned til at lave et samlet forslag til udvalget for opvækst og læring.

Det kunne være fedt at få noget tid i skoletiden til at snakke om trivsel. Fx klassens time. Og det hjælper, når der bliver sat fokus på fællesskabet og klassen laver noget, der er uden for skema og der er fokus på hyggelige tiltag.
Og det virker som om, at det ikke er alle skolerne der har de samme muligheder. Det kunne være fedt at erfaringsudveksle skolerne imellem, så man kan bruge alle de ting der virker hos de andre.

Der skal sættes ind tidligere, når de unge har brug for det. For ellers er erfaringerne at de kommer længere ud og har svært ved at komme ind på et godt spor igen.
Og der skal fra en tidlig alder sættes ord på de unges handlinger, og lærerne skal turde starte snakken allerede i de små klasser. Helt ned til 4. klasse. Det er resten af klassen, det går ud over, hvis én elev går igennem noget. Så derfor skal man tale om det, også i klassen, så det ikke bliver puttet under gulvtæppet og eleven står alene med det.
Forholdet til lærerne er underligt og det er ikke altid, at man vil gå til sine forældre.
Det kunne være rart, at have nogle nøglelærere, som man vidste man kunne gå til, men disse er ikke altid tillidspersoner, og eleverne tør ikke gå til dem.
Lærerne har alt for travlt til at være der, når eleverne faktisk har brug for dem. Og de unge føler ikke, at de bliver hørt, men føler sig som dumme børn, der gør dumme ting. Men de glemmer, at der er en grund til at de gør hvad de gør.

Vi vil gerne lave en opsummering på de gode løsninger og finde realistiske tiltag hvordan man kan gøre det bedre.
Dette er et punkt til næste møde.

·Næste møde
Tirsdag d. 14. på Pontoppidanskolen, Broby.

Fælleselevrådsmøde Velkommen til Øhavsskolen 11-03-2024

·Rundvisning
Stor skole, ikke noget at brokke sig over, flotte lokaler, varme. Generelt god stand, en dejlig skole. Eleverne siger, at der er et afslappet forhold til puff bars og lignende. Mange penge, hvor kommer de fra?.
·Godkendelse af dagsorden - kom endelig med flere relevante punkter!
Hjemmeside og referat fra sidst.
·Godkendelse af referat fra sidst
Den er godkendt.
·Orientering om møde med opvækst- og læring
De har udskudt til august AKA aflyst. Nana og Lars har snakket om at lave et statusbrev med en lille klage og sende til dem. (Lars' PERSONLIGE holdning er, at vi er lidt underprioriterede.)
·Tur til Christiansborg
Den sidste overskydende plads er blevet tilbudt ungerådets nye formand. Den anden medarbejder, der kommer med, er Keld. Prøv at komme på nogle spørgsmål, som man kan spørge Kim om.

Plan for dagen:
Kørsel team Keld:

Bangsbo Assensvej 96 afg. kl. 7.00, Sarah, Sebastian stiger på her.
Tingagerskolen v. føllet afg. kl. 7.30, Valdemar og Johan
Broskolen v. 10 kl. huset se kort. rødt x. afg. kl. 7.48, Lauriz, Asta Dalum

Kørsel team Lars:

Brobyværk v. kroen kl. 7.20, Asta og Nana
Nordager v. præstegaarden kl. 7.40, Ea, Oliver og Anna
CNS, kl. 7.50, Nilas og Mikkel

Nyborg station tog afg. kl. 8.41.
København H ankomst kl. 09:56

Folketinget ank. kl. 10.15

Frokost i KBH. kl. 13. Fælleselevrådet betaler.

Hjemtur

København H afgang kl. 15:04 IC 157

Nyborg, ankomst kl. 16:17 herefter hjemkørsel til skolerne.
·Socialt arrangement
Planen er at vi først skal ud at bowle hvor vi så spiser, og så skjøte bagefter.
Vi forsøger at få bane fra 16:30-17:30, så fra 17:30-18:30, derefter tager vi ud og skøjter.
·Bangsbo: 1 Sarah
·CNS: 2 Mikkel og Johannes (13/08/08).
·Nordagerskolen: 3 Ea, Anna og Oliver.
·Tingagerskolen: 1 Valdemar.
·PT: 0.
·Broskolen: 3 Asta, Lauritz og Emily.

Lars og Ida finder ud af køreplanen, og skriver på Snap gruppen.
·Fyn og øerne
Nana sidder i et udvalg om at skabe mere liv på Fyn og øerne. De vil gerne have nogle konkrete eksempler på hvordan man kan gøre Fyn mere sjovt for de unge.

Hvis man får en ide skriv dem på gruppen eller til Nana direkte

Forslag
·Flere festarrangementer
·Sociale tilholdssteder, væresteder hvor der er plads til larm og fest. Gerne med både inde og uden områder. Især Nr. lyndelse ønsker et sådan sted. Nogle unge ønsker også at alkohol er en mulighed disse steder.
·Bedre transport til de steder hvor det er svært at komme til.
·Flere butikker.
·Støtte til idrætsforeninger, så man kan holde de festarrangementer.
·Hjemmesiden
Lars har skrevet til kommunen, så vi kan få vores hjemmeside linket på FMKs hjemmeside. Vi inviterer Mikkel fra DSE til sparring med skabelse af hjemmesiden. Efter ferien bliver FMUS' hjemmeside en opgradering.

·Evt.
Ungdomsskolen har nogle hold, med eksamensforberedelse som Lars gerne vil lave reklame for, og sende dem videre ud i klasserne. Folk vil gerne have hold med.
·Go-kart
·politisk mesterlære
·Camps fx musikcamp til større børn.
·Kabelpark
·Dungeons and dragons klub?
·Fælles elevråds dag
Lars finder ud af det med datoerne. 23/4/2024 er en mulighed.

·Næste møde

Nordagerskolen mandag d. 8/4/2024. Flyttet til mandag d.15/4/2024
Dagsorden Møde i FMKFE, Nordagerskolen, 15/04-24

1.Velkommen

2.Rundvisning

3.Godkendelse af referat fra sidst

4.Evaluering af tur til Christiansborg


5.Evaluering af socialt arrangement

6.Fælles Elevrådsdag på FaGy


7.Hjemmesiden

8.Næste møde, medmindre dette er det sidste?



  1. ID:

    LOI-0

  2. Aldersgrænse:
    Nej
  3. Klassetrin:
    Ingen krav
  4. Underviser:
    Lars Kjærulff Mosgaard
    Oliver Streich
    Ida Elisabeth Vingum Langkilde
  5. Antal pladser ledige:
    2
  6. Kategori:
    Demokrati