Brug af webmail

Vejledning i brug af webmail

Webmail er en webbaseret adgang til kommunens mailsystem Outlook.

Alle kommunens ansatte får en mailadresse ved ansættelsen. Det forventes, at man bruger denne mailadresse, og at man checker sin mailboks dagligt.

Du kan bruge webmail fra alle computere, som har forbindelse til Internettet.

 Åbn en internetbrowser. (Explorer, Firefox eller Chrome)

Skriv i adresselinjen: ”mail.faaborgmidtfyn.dk” og tryk enter.

Nu får du muligvis nogle advarsler om at stedet ikke er sikkert. Klik trygt på ”Fortsæt” og log ind. (Du skal bruge det brugernavn og adgangskode, som du har fået tilsendt.

Dette brugernavn og adgangskode kan også bruges for at logge på administrative computere og på Infolet).

Nu er du logget ind på webmail og siden åbnes. Den indeholder udover mail også en personlig kalender og en række andre muligheder, som du måske får brug for.

Man kan checke sin mail ved at klikke på ”Postkasse”

Adgangskoder/passwords

Adgangskoder skal af sikkerhedsgrunde skiftes hver fjerde måned. Du får en advarsel fra IT-staben, når du skal skifte. Hvis du ikke skifter adgangskode, lukkes din adgang.

En adgangskode skal bestå af mindst 8 cifre og indeholde både store og små bogstaver og mindst to tal.

Mister du din adgangskode, kan du få en ny ved henvendelse til IT-staben tlf. 1300.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.